Thursday, October 30, 2008

Penangan Gulai Kawah

Lokasi: Restoran Gulai Kawah,
Seksyen 8, Bandar Baru Bangi,
Selangor, Malaysia.

This is beautiful day for me because pagi-pagi lagi my parent call aku nak masukkan duit......and then aku terus tak boleh tido lagi.....Pagi ni jugak aku kena p bengkel for finish my project for this semester. Before aku p bengkel, aku call kawan aku yang 1 kumpulan aku. Aku call dah la susah angkat cause tidor mati kot.......

Dalam 10 kali and 3 massages dari aku baru member aku ni pick up telephone. Dia cakap hari ini dia baik hati untuk jemput aku untuk pergi bengkel. Sekarang pun dah smpai kul 12 tengah hari dah ni, so aku ngan member aku ni nak p lunch la.

Nak di jadikan cerita, si member aku ni janji pulak dengan kawan dia nak lunch jugak. Dah la kawan dia perempuan segan la aku......aku marah juagk si member aku ni.....tak bagitau aku awal-awal. Kalua tak suruh dia pergi je lunch dengan minah tu. Setting baik pnya so dicision kami amik ialah makan di kedai makan bernama GULAI KAWAH.

Sampai ja kat kedai makan tu aku just pelik la coz tak ramai orang. Lagi pelik nak cakap kotor tak. Nak cakap tak banyak lauk, BANYAK lagi. Decoration is very interesting la jugak bagi aku la, Lagi pun aku ni pun bukan seni sangat but it's ok.

Abang nasi tu tanya aku. Nak Nasi dik?
of course la....aku lapar ni....tengok pulak ada pulak lauk favourite aku ayam kampung goreng.
Terus aku sambar and menu lain adalah kepala sotong 3 and sedikit sayur.
Minum?
biasa ja Limau ais......gulai kawah tak ketinggalan beb...tapi au amik kuah jer....coz penagan ayam kampung goreng la....

Aku makan dengan lahap la, lapar kan.
Masakan not bad la.....tapi i'm still wonder apasal x ramai orang.....
datang sorang mamat ni, maybe anak tauke kedai makan ni la kira apa yang aku makan,
pas dia kira, dia bagi aku secebis kertas TOA....dalam bahsa cina kertas harga kot.
Lebih kurang macam tu la....aku buat tak endah ja tengah makan ni....
sedap beb.

Lepas abis makan aku p basuh tangan.....
Cerita ni bermula kat sini la....
aku tengok kertas berapa ringgit aku makan...
Cuba korang teka?
memng la berbaloi...just RM9.80...
Pukimak!!!!!!! Bapak mahal!!!! Bangsat!!!!! Memang nak pi haji balik hari la kalau macam ni punya harga!!!!
Rasa macam xnak bayar je....

Time aku bayar kat kaunter...
aku bayar la RM10...balance semua korang tahu kan just 20 sen je...
tapi aku xamik balance tu...tujuan aku bg tauke kedai tu p haji cepat2 n bertaubat!!!!
Bangsat punya kedai makn
Aku sumpah xnak p makan lagi kat kedai tu.......
Korang yang baca blog ni pn dinasihatkan xpayah p makan la kedai tu beb....

P/s : Jangan mudah terpedaya dengan rupa paras kedai makan.

2 comments:

KARKADEWA said...

padan muke...
nak mkn tempat mahal je..
sombong..
melingkop la ko...
hahaha...

California Roll said...

ehm....
bukan nak makan sangat kat situ...
tapi just macam terpaksa