Tuesday, October 28, 2008

Krisis Perkauman

I'm sorry because tak update blog ni dalam dua ke tiga hari. Biasa la dah cuti deepavali kan so balik la kampung jap tapi bukan nak beraya just lepak-lepak ngan mt lovely family ja. Between hari aku bercuti ni lah satu kejadian yang menimpa aku dan ini memang bagi aku very important crisis. Betul la apa yang aku baca buku selama ini mengatakan berurusan dengan manusia ini penuh dengan emosi dan ego. Tapi bukan tu ja, ini melibatkan isu perkauman lagi.

On 27th October 2008, aku keluar la denagn kawan aku ni (Penyu) ju7st early in morning la dalamn jam 9.30 a.m aku and kawan aku pergi breakfast kat satu tempat yang best kat alor setar kedai tu aku panggil Kopitiam. Maybe cause cawan dia yang ala old school gitu kot. Aku lepak berdepan dengan main road. Sambil aku minum and makan tiba-tiba ja berlaku satu benda yang aku tak suka tengok la. hahahahaha..........just accident ja, tak teruk la. Tapi kisah ni yang aku nak cerita ni.

Accident tu between kereta and motosikal yang dipandu oleh orang india. Aku bergegas untuk melihat kejadiaan tu coz yang bawak kereta pakcik la....yang aku marah tu si budak india ni boleh tiba-tiba tamnpar pakcik tu reason dia, pakcik tu careless!!!!! Pukimak si keling ni (just dalam hati la) dah la ari ni ari raya deepavali. Aku dengan kawan aku apa lagi. Sambil tu dia boleh dok cakap orang melayu tak sedar diri. Ini dah melampau. Tapi golongan orang melayu ni baik-baik hati la jugak. Aku respect la coz diaorang justr sabar je....bukan takut kot, hopefully diaorang respect undang-undang tapi makan la jugak penampaq sorang pakcik ni.

Cerita maybe tak interesting tapi apa yang aku nbak cakap, segelintir kaum india di malaysia n i dah naik kepala dan berani. Diaorang sengaja curah minyak petrol kat ungun api. Aku dah la bengannf dengan isu hindraf!!!! Tak abis usung budak kecil tu p parlimen la oipen house la...ingat nak mintak belas kasihan. Aku kalu sempat nak jugak tanya budak tu apa yang dia buat and nak tanay apa yang ayah dia dah buat? dan aku sure yang budak tu tak tahu apa-apa pun. Why hindraf ni nak jugak bawak budak kecik ni?

p/s: Nanti aku sambung balik

No comments: