Tuesday, December 23, 2008

Ops lutut ku....


Assalamualaikum n salam sejahtera kepada kawan-kawan ku......
Dalam masa cuti ni buat apa?
harap-harap semua sihat belaka.......
Aku tak dak la buat apa-apa cause cuti ni aku yang pilih jalan ni, so aku kena terima la....
pada tanggal 18/12/2008 aku telah pilih tarikh tu (Ong kot) untuk menjalani pembedahan lutut yang ke-4 dalam masa 2 tahun. Sakit bukan kepalng beb, macam tak cukup anggota la...
Pasai pa aku buat?
Ini cause ACL lutut aku di sebelah kanan telah putus lagi....so Dr. orthopedic aku sarankan amik tendon muscle hamstring aku la.....
Aku agree so ptg tu jugak aku buat.........aku masuk OT jam 4 .30 ptg and kluaq jam 7.47 mlm tu pn lps kawan2 aku mai tgk la....br sedaq, yang aku tau aku mengigil kesejukan lepas sedar memang sejuk pn....kaki aku kebas cause sejuk. Sedar ja aku, aku tgk lutut aku bebalut seperti dalam gambr rajah diatas k.




Gambar ni after 2 days aku operata la, aku kena tebuk 2 lubang untuk masukkan tendon baru, benda hitam yang ada kat lutut aku tu adalah knee guard, aku kena hidup dengan benda ni selama 1 month ja. Guard ni boleh adjust la,macam rotor gear. 1st week aku straight ja, 2nd week adjust ke 15 degrees, 3rd week 30 degrees and 4th week full movement la. Harap cepat la sembuh kan? Aku pi register untun semester depan dalam keadaan macam ni lagi la. Kepada kawan2 lepas ni beringat la nak main pun agak-agak la. Tapi kalau dah minat, nak buat macam mana. Lepas ni pun aku main jugak, Dr. aku kata kena rehat 6 bulan tapi aku nak tambah sampai hujung tahun depan dan aku akan muncul dengan sukan yang aku minati in early 2010. Kos yang aku tangung adalah Rm16,000 macam tak berbaloi. Anyway aku syukur sebab aku selamat....

2 comments:

KARKADEWA said...

siap la hang aku terajang lutut hang bg masok besi plak...
haha...

KARKADEWA said...

sila kutip award...!!!